-2327204137.jpg)
.jpg)
10 شبکه اجتماعی برتر جهان
شبکههای اجتماعی حاکمیت دنیای مجازی را در اختیار دارند و این طور که آمارهای رسمی نشان میدهد، یک سوم مردم جهان در این پلتفرمهای تعاملی عضو هستند.
در ادامه ۱۰ شبکه اجتماعی برتر جهان معرفی میشوند.
شبکههای اجتماعی حاکمیت دنیا مجازی را در اختیار دارند و این طور که آمارهای رسمی نشان میدهد، یک سوم مردم جهان در این پلتفرمهای تعاملی عضو هستند. محبوبیت شبکههای اجتماعی به قدری افزایش یافته است که کارشناسان میگویند به کمک آنها میتوان رفتار و عملکرد یک جامعه را تغییر داد، موفقیت هرچه بیشتر کسب وکارها را موجب شد، فروش یک محصول خاص را بیشتر کرد، نحوه فعالیت یک برند در بازار جهانی را بهبود بخشید و به عبارت دیگر سمت و سوی فعالیت در دنیای واقعی را در دست گرفت.
شاید به همین دلیل است که کاربران چند ساعت از روز خود را به گشت وگذار در فیس بوک اختصاص میدهند یا اینکه در طول روز بارها به صفحه خود در توییتر سر میزنند. محتوا، نحوه به اشتراگگذاری اطلاعات و نوع پاسخگویی به نیاز کاربران مهمترین بخشهای یک شبکه اجتماعی را تشکیل میدهند و این روزها تقریباً بیشتر افراد یک جامعه با این پلتفرمها درگیر هستند.
کارشناسان از شبکههای اجتماعی به عنوان یک عرصه جهانی یاد میکنند که گوشه و کنار دنیای وب را هم تسخیر کردهاند و تقریباً همه مردم خاکی به نوعی با آن درگیر هستند. به طور کلی گفته میشود ۷۲درصد کاربران اینترنتی جهان در شبکههای اجتماعی حضور دارند و ۸۹درصد این افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال به سر میبرند. بررسیها نشان داده ۶۰درصد افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله در شبکههای رسانهای فعال هستند و ۴۳ درصد افراد بالای ۶۵ سال هم از مزایای این سایتها استفاده میکنند. کارشناسان مرکز Biz Trends براساس آخرین مطالعه خودروی ۱۰ شبکه اجتماعی برتر جهان ، آمار و ارقام جالبی منتشر کردند که به قرار زیر بازگو میشود.
۱۰ شبکه اجتماعی برتر جهان :
۱. فیس بوک
فیس بوک همچنان به عنوان بزرگترین و پرمخاطبترین شبکه اجتماعی برتر جهان یاد میشود. تنها در کشور امریکا بیش از یک میلیون سازمان کوچک و متوسط آگهیهای تبلیغاتی خود را روی فیس بوک منتشر میکنند و همچنین گفته میشود سازمانهای بزرگ امریکایی سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بودجه تبلیغاتی خود را به فیس بوک اختصاص میدهند.
هم اکنون تعداد مشترکان فیس بوک از ۱.۳ میلیارد نفر هم فراتر رفته است و بیش از یک میلیون سایت اینترنتی با لینک مستقیم برای ورود به صفحه شخصی در فیس بوک موجود است. همچنین ۲۳ درصد کاربران فیس بوک دست کم روزی پنج بار وارد صفحه اختصاصی خود میشوند و ۴۷درصد کاربران هم اعلام کردهاند فیس بوک بیشترین تأثیر را در روند خریدهای آنها به جا میگذارد. علاوه بر این مشخص شده است ۷۰درصد بازاریابان از فیس بوک برای جذب مشتریان جدید استفاده میکنند.
۲. توییتر
توییتر برای آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند پیامها یکوتاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، بهترین شبکه اجتماعی محسوب میشود. توییتهای ۱۴۰ کاراکتری طی چند سال گذشته توانستهاند دنیای شبکههای رسانهای را متحول کنند. آمارها نشان میهد۸۱ درصد درآمدهای تبلیغاتی در توییتر از طریق دستگاههای موبایلی حاص میشود و این سایت به واسطه سرویس Promoted Trend برای انتشار آگهیهای ۲۴ساعته در هر شبانه روز دست کم ۲۰۰ هزار دلار درآمد کسب میکند.
کارشناسان میگویند توییتر را باید به اندازه فیس بوک جدی گرفت و آن را یکی از تاثیرگذارترین سایتهای اینترنتی جهان دانست. این سایت هم اکنون بیش از ۶۵۰ میلیون عضو ثبت شده دارد و ۳۴درصد بازاریابان از توییتر برای فروش محصول و موفقیت حضور خود در بازار جهانی استفاده میکنند. توییتر بین سالهای ۲۰۱۴-۲۰۱۳ سریعترین رشد را در میان شبکههای اجتماعی داشته و تعداد اعضای خود را ۴۴ درصد بیشتر کرده است. این شبکه اجتماعی برتر جهان ماهانه ۲۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که روز به روز بر تعداد آنها افزوده میشود.
شایان ذکر است که طی چند ماه اخیر برخی تغییرات در توییتر ایجاد شده که از مهمترین آنها میتوان به رفع محدودیت ۱۴۰ کاراکتری برای نوشتن توییتها اشاره کرد.
۳. لینکدین
از این سایت به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی سازمانی در جهان یاد میشود. این سایت شبکههای تحصصی در میان کارشناسان جهان ایجاد کره است و مدیران و کارمندان را به هم متصل میکند. درحالحاضر بیش از ۳۵۲ میلیون نفر در LinkedIn عضو هستند و با گذشت هر یک ثانیه دو عضو جدید به این شبکه اجتماعی افزوده میشود
در هر ماه به طور میانگین ۹۷ میلیون نفر از اعضای LinkedIn به صفحه اختصاصی خود سر میزنند و این مرکز پیشبینی کرده تعداد مشترکان خود را تا سال ۲۰۲۰ به سه میلیارد نفر برساند. در پایان ژوئیه ۲۰۱۵ کاربران از ۲۰۰ کشور جهان در این شبکه اجتماعی عضویت داشتند و ۷۰ درصد اعضای این مجموعه در خارج از امریکا بسر میبردند.سایت LinkedIn ادعا میکند اگر مشترکان آن مطالب خود را همراه با یک عکس به اشتراک بگذارند، احتمال دیده شدن آها از سوی بقیه کاربران ۱۱ برابر افزایش مییابد. ماه گذشته صفحات مختلف در این شبکه اجتماعی ۳۵ میلیارد بار دیده شد.
۴. گوکل پلاس
این شبکه اجتماعی برتر جهان که تحت مدیریت گوگل خدمات خود را ارائه میدهد، به طور میانگین در هر ماه ۳۵۹ میلیون کاربر فعال دارد و در بیشتر مواقع برای بازاریابی و فعالیتهای آنلاین تخصصی مورد استفاده قرار میگیرد. در فصل دوم سال ۲۰۱۵ میلادی میزان ارتباط مثبت میان مشترکان Google+ و برندهای بزرگ جهان ۵۳درصد بیشتر شده است.
درحالحاضر یک میلیارد حساب کاربری فعال در Google+ موجود است و گفته میشود هر سال تعداد کاربران آن ۳۳ درصد افزایش مییابد. بزرگترین گروه مخاطبان این شبکه اجتماعی را افراد ۴۵ تا ۵۴ سال تشکیل میدهند و تعداد آنها از سال ۲۰۱۲ به بعد ۵۶ درصد افزایش یافته است.
کمتر از سه سال است که این شبکه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده و اگرچه ابتدا با سرمایهگذاری ۵۰۰ میلیون دلاری فعالیت خود را آغاز کرد، اما ارزش کنونی آن چند میلیارد دلار محاسبه میشود. به طور میانگین هر کاربر هفت بار در روز به صفحه اختصاصی خود در Google+ مراجعه میکند و در مجموعه سه ساعت و ۴۶ دقیقه در آن حضور مییابد. بیشتر مطالبی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود، کمتر از ۶۰ کاراکتر دارد و ۶.۹۷ درصد از ترافیک اینترنتی جهان در اختیار Google+ است.
۵. یوتیوب
این سایت که یکی از زیرمجموعههای گوگل محسوب میشود، بزرگترین مرکز انتشار تصاویر ویدیویی آنلاین در جهان است. پیشبینی میشود یوتیوب در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۵.۶ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. هم اکنون در هر ماه شش میلیارد ساعت ویدیو روی سایت یوتیوب مشاهده میشود و کاربران موبایلی روزانه یک میلیارد ویدیو منتشرشده روی آن را تماشا میکنند. در مجموع روزی چهار میلیارد ویدیو روی یوتیوب مشاهده میشود و در هر دقیقه معادل ۳۰۰ ساعت فایل تصویری جدید در این سایت قرار میگیرد.
میزان ویدیوهای یوتیوب که هر دقیقه در فیس بوک مشاهده میشود، معادل ۳۲۳ روز است و تقریباً ۹ درصد سازمانهای جهان آگهیهای خود را روی آن منتشر میکنند. براساس آخرین آمار ۸۱.۹ درصد از تمام کاربران اینترنتی ۱۴ تا ۱۷ ساله جهان از یوتیوب استفاده میکنند و ۷۲درصد بزرگسالان هم به آن سر میزنند.
۶. پینترست
این شبکه اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای رسانهای آنلاین محسوب میشود که طی مدت کوتاه پیشرفت قابل ملاحظه داشته است. هم اکنون بیش از ۷۰ میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی عضو هستند که ۸۵درصد آنها را زنان تشکیل میدهند و بیش از ۹ میلیون کاربر هم از طریق صفحه اختصاصی خود در فیس بوک وارد Pinterest میشوند.
این شبکه اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای رسانهای آنلاین محسوب میشود که طی مدت کوتاه پیشرفت قابل ملاحظه داشته است. هم اکنون بیش از ۷۰میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی عضو هستند که ۸۵درصد آنها را زنان تشکیل میدهند و بیش از ۹ میلیون کاربر هم از طریق صفحه اختصاصی خود در فیس بوک وارد Pinterest میشوند.
این شبکه اجتماعی میگوید از تمام کلیدواژههایی که در آن جست و جو میشود، کاربران ۱۲درصد کلمات را با خطا تایپ میکنند. حدود ۴.۸ درصد از کاربران این سایت در محل کار خود سراغ صفحه شخصی میروند و درمجموع ۴۰درصد کاربران آن را غیرامریکاییها تشکیل میدهند. تعداد کاربران Pinterest سالانه ۱۳۵ درصد افزایش مییابد و کاربران در هر بار مراجعه ۱۴.۲ دقیقه در این ابزار موبایلی گشت وگذار میکنند.
۷. اینستاگرام
بازاریابها این روزها اینستاگرام را یکی از بهترین پلتفرمهای اجتماعی میدانند و توجه ویژه به آن دارند. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار کاربردی برای روایت انواع داستانهای تصویری است و میتواند در زمینههای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر جهانی در طول هر ماه به صفحه اختصاصی خود در اینستاگرام سر میزنند و روزانه ۷۵ میلیون کاربر از خدمات آن استفاده میکنند. به طور کلی ۲۰درصد کاربران اینترنتی جهان با اینستاگرام درگیر هستند و جوانان بزرگترین گروه مخاطبان این مجموعهاند.
از مجموع مشترکان اینستاگرام، ۵۱ درصد را مردان تشکیل میدهند و ۱۴ درصد مطالبی که روی آن منتشر میشود هنگام رانندگی به اشتراک گذاشته میشود. البته طبق آمار هشت درصد حسابهای کاربری در اینستاگرام جعلی یا غیرواقعی هستند و ۹۰درصد اعضای این گروه را افرادی تشکیل میدهند که کمتر از ۳۵ سال دارند. اینستاگرام یکی از زیرمجموعههای فیس بوک محسوب میشود.
۸. تامبلر
به عنوان یکی از زیرمجموعههای یاهو توانسته است خود را به یکی از موفقترین شبکههای اجتماعی جهان تبدیل کند. این پلتفرم میکروبلاگ برای به اشتراکگذاری عکس، ویدیو، فایل صوتی، متن، پرسش و هر آنچه کاربر نیاز دارد مورد استفاده قرار میگیرد. هم اکنون بیش از ۴۲۰ میلیون نفر در Tumbir عضو هستند و این افراد تاکنون ۲۱۷ میلیون وبلاگ شخصی ایجاد کردهاند.
در هر روز بیش از ۱۲۰ هزار وبلاگ در این شبکه اجتماعی به روز میشود و تاکنون ۹۹ میلیارد عکس و مطلب روی آن قرار گرفته است. اعضای این شبکه اجتماعی روز ۱۱۳.۶ میلیون مطلب به اشتراک میگذارند و با هر بار ورود ۲۸ دقیقه در صفحه شخصی خود گشت وگذار میکنند. تعداد کاربران ماهانه این شبکه اجتماعی موبایلی ۱۹۹.۱ میلیون نفر گزارش شده است.
۹. فلیکر
این شبکه اجتماعی که به به اشتراکگذاری عکس و ویدیو اختصاص دارد، یکی از زیرمجموعههای یاهو محسوب میشود و روزانه ۳.۵ میلیون عکس جدید روی آن قرار میگیرد. این شبکه اجتماعی در مجموعه ۹۲ میلیون مشترک فعال دارد که کاربران آن از ۶۳ کشور باید با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند. تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد عکس از سوی کاربران Flickr روی آن منتشر شده است و این افراد بیش از دو میلیون گروه اختصاصی تشکیل دادهاند.
شبکه اجتماعی Flickr که خدمات خود را به صورت موبایلی و رایانهای ارائه میدهد، برای عکاسان محبوبیت فراوان دارد و بیشتر عکسهایی که سال ۲۰۱۴ روی آن گذاشته شد، با دوربینهای شرکت Canon گرفته شده بود. در بخش دیگر بیشتر عکسهای موبایلی سال گذشته در Flickr هم با گوشی هوشمند آیفون ۵ گرفته شد.
۱۰. ردیت
این شرکت اجتماعی موبایلی با هدف سرگرمی مورد استفاده قرار میگیرد و اعضای ثبت شده انواع محتویات مورد نظر خود را به اشتراک میگذارند. این ابزار اجتماعی در هر ماه به طور میانگین ۱۷۴ میلیون کاربر فعال دارد و طی ۱۰ سالی که از زمان تأسیس آن میگذرد بسیار محبوب شده است. کاربران از ۲۰۹ کشور جهان در Reddit عضو شدهاند و در هر ماه ۷.۵۵ میلیارد صفحه در این شبکه اجتماعی برتر جهان مشاهده میشود.
اعضای این شبکه اجتماعی به مطالب منتشر شده ۱۶ میلیارد رأی مثبت و ۲.۵ میلیارد رأی منفی دادهاند در مجموع ۱.۷ میلیارد کامنت هم برای این مطالب نوشته شده است. تا پایان ژوییه ۲۰۱۵ بیش از ۱۹۰ میلیون مطلب روی Reddit منتشر شده است و کاربران در هر ماه ۸۵ دقیقه را به حضور در این شبکه اجتماعی اختصاص میدهند.
نظرات
ارسال نظر